2015. 

Sajnos a vasúti megállóhely erősen pusztul és nem tudni mi lessz vele.

Jó lenne megmenteni az utókornak!

============================================================================

2013.

Vasútépítés

 

 

Készül az új szélesebb vasútiátjáró 2012.08.06.

==================================================================================================================================

Az egykori 42.őrház hűlt helye,itt volt az egyik legjobb vizű ásott kút is

legalább azt meg hagyhatták volna,mivel Bartapusztán már nem sok ilyen kú

található nem beszélve arról,hogy a mezőgazdaságból élők is jól tudták volna

hasznosítani.

Az új ideiglenes vasútiátjáró amely mostmár használható.

 

 

==================================================================================================================================

Sajtótájékoztató Bartai vasúti átjárónál.

tudositok.hu/5815/video/Paneuropai_vasutfejlesztes_az_Alfold_kozepen

tudositok.hu/5607/video/Szajol__Puspokladany_vasutfelujitas

Szolnok – Záhony vasútvonal átépítése I./1-es ütem: Szajol (kiz.) – Püspökladány (bez.) vasútvonal felújítása



Sajtótájékoztató Bartai vasúti átjárónál.
Forrás:http://szoljon.hu/galerialp/58456 Csabai István 2012.03.23.

===================================================================================================================================


Meglátásunk szerint helyi kezdeményezéssel a MÁV Zrt. és a Kulturális Örökségvédelmi Hivatallal

karöltve elképzelhető,hogy meg lehetett volna menteni ezt az építményt.

Évtizedek alatt hagyták lepusztulni a 42 sz.őrházat,a környéken talán az egyetlen

vasúti átjáró melletti  egykoron lakott építményt.

==================================================

 Az egykori Magyar Államvasutakra jellemző volt, hogy dolgozói részére nemcsak munkahelyet, hanem lakást, illetve a sportoláshoz, művelődéshez, pihenéshez szükséges létesítményeket is biztosította.
A Magyar Államvasutak épületei találhatók meg legnagyobb számban a vasúti hálózaton. A vasútüzemi technológia megváltozása, a vasúti szolgálati helyek megszűnése, az elmúlt évek újabb vonalbezárásai miatt, a MÁV több épülete is veszélybe került, hiszen a funkció és őrzés nélkül maradó épületek állaga rohamos romlásnak indult.
A vasúttársaság számára a működő épületek fenntartása is nehéz feladat, a használaton kívüli épületek megmentése pedig csak széles körű összefogással lehetséges. Az elmúlt évtizedben - értékesítés, illetve bontás következtében - mintegy 10 %-kal csökkent a MÁV épületeinek darabszáma.
Az elbontott épületek között esetenként jelentős vasúttörténeti értéket képviselő épületeket is előfordultak.

A MÁV Zrt. védett épületei három csoportba sorolhaak:
-Műemlék épületek
-Helyi védettséget élvező épületek
-Vasúti műemlék épületek

Forrás:Internet-http://www.euroastra.info/node/48181/print

===================================================================================================================================


 



 

==========================================================================================================================

 

Pusztaszakállas, a vasúti megállóhely megszüntetése 2012.04.12.

Bartai átjáró 2012.04.10.

Bartai átjáró 2012.04.24.

==================================================================================================================================

A peron megszüntetése.

kandeláberekre már nem lessz  szükség.

 

A vonat már soha nem fog itt megálni.

Kész az új kavics ágy és benne az új vasúti sín amin már

160 km óra is lehet a végsebesség.


 

Téma: Vasúti téma

Nincs hozzászólás.

Új hozzászólás hozzáadása